Khamis, 17 Januari 2013

Saya suka jadi cikgu

Walaupun saya bukan cikgu di sekolah rendah atau menengah, saya suka cikgu profesion ini. Alhamdulillah tahun 2013 saya dibenarkan menjadi cikgu. Saya ada 2 unit kelas setiap minggu di Khalifah Method School untuk mengajar Effective Thinking.

Saya seronok menjadi cikgu di sini. Saya boleh aplikasikan terus ciri Pendidik A+. Saya akan berkongsi teknik yang saya gunakan serba sedikit insha-allah.

Salah satunya ialah Gamification yang diadun mengikut acuan kelas.

Kalau dulu, saya sering nampak dalam kelas, seorang guru tidak boleh macam-macam. Saya rasakan dulu cikgu banyak kerja atau silibus yang perlu diajar. Namun selepas belajar banyak tempat, rupa-rupanya kandungan yang sama boleh diajar dengan lebih menarik dan berbeza.

Inilah Silibus untuk Effective Thinking. Apakah elemen dalamnya? Saya akan kongsikan dalam entri seterusnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan